Alport Trabzon Liman İşletmesi ve Nakil Lojistik A.Ş. 5. Logitrans Lojistik Fuarına katıldı.

8 Aralık 2011 tarihinde açılışı yapılan ve bu yıl 5''ncisi düzenlenen Uluslararası Lojistik fuarına grup şirketlerimizden Alport Trabzon Liman İşletmesi ve Nakil Lojistik A.Ş. birlikte katılmışlardır. 

Albayrak Grubu''nun 2003 yılındaki özelleştirme ile sahibi olduğu Alport Limanı Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinin ihracat ve ithalat üssü haline gelmiştir. İstanbul Fuar Merkezi''ndeki Logitrans Lojistik Fuarı''nda kurulan stantta Alport Limanı''nın gelişimi hakkında bilgi veren Alport Limanı Genel Müdürü Muzaffer Ermiş, şartları zorlayarak kapasitenin 8 yılda 3 milyon 900 bin tondan, 10 milyon tona çıkarıldığını belirtti. Liman derinleştirme çalışmalarının sürdüğünü belirten Ermiş, "Dünyanın en büyük 2. denizcilik şirketi MSC''nin ve en büyük 3. şirket CMA''nın Alport Limanı''na servisleri bulunuyor. Yatırımlarımız sayesinde dünyanın en büyük denizcilik şirketi MAERSK''in de 2012 yılında limanımıza servisi olacak" dedi. 

TRABZON''DAN VENEZÜELLA''YA

Alport Limanı''nın lojistik işlerini yürüten ve Albayrak Grubu şirketi olan Nakil Lojistiğin Genel Müdürü Bülent Demir ise 2003 yılından bu yana Alport Limanı''na 20 milyon dolar yatırım yapıldığını söyledi. En son 3 milyon avroluk, 144 ton ağırlık kaldırma kapasitesine sahip vinç yatırımı yaptıklarını belirten Demir, "Bu vinç sayesinde önümüzdeki yıl MAERSK firması Alport''a gelecek. 1984 yılındaki İran-Irak savaşında İranlı tüccarlar bu limandan deve kervanlarıyla ticaret yaparlardı. Önemini daha sonra kaybeden limana yaptığımız yatırımlar ile tekrar eski önemini kazandırmaya başladık. Bugün Alport Limanı''ndan İran-Venezüella ticareti gerçekleşiyor. Limanın gelişmesiyle Doğu ve Güneydoğu bölgelerimiz için de servis, ayaklarına gelmiş oldu" şeklinde konuştu.

Özelleştirme ile gelişti  

Limanın kamu elinde olduğu dönemden beri çalıştığını belirten Alport Limanı Genel Müdürü Muzaffer Ermiş gelişmeleri şu sözlerle anlattı: "2003 yılından önce yıllık 2 bin konteyner geçişi yapılan Alport''ta şu anda yıl sonu hedefimiz 38 bin konteyner. Ayrıca 1 milyon tonluk fiili elleçleme yapılırken bugün bu rakam 2 milyon 300 bin tona çıktı. Ermenistan kapısının kapalı olması bizim için dezavantaj. Eğer ki bir gün sorunlar çözülürse Avrupa- Asya ticareti bu liman üzerinden yapılacak. Bugün Çin''e yapılan krom ihracatının yüzde 20''si Alport üzerinden yapılıyor." 

Dünyanın en büyük markaları ile Türkiye''nin önde gelen firmalarını buluşturan logitrans''ın hedefi; hem değişik ölçekli projelerin hedef lojistikçilerinin seçileceği hem de küresel projelerin paylaşılacağı bir ortam yaratmak. logitrans''ın en önemli özellikleri arasında ise katılımcı çeşitliliğine verdiği önem yer alıyor. Deniz, hava, kara ve demiryolu taşımacılarının tümünün temsilcilerinin bulunduğu logitrans''ta, limanlar ve intermodal taşımacılık ile çevreye duyarlı, sürdürülebilir lojistik modelleri fuarın ana temasını oluşturuyor. Dünyanın önde gelen liman otoriteleri ile denizcilik şirketleri de fuara büyük ilgi gösteriyor. 

Münih-Şanghay hattı arasındaki bölgenin en büyük fuarı olma iddiasında olan ve katılımcı sayısını bu yıl ikiye katlayan logitrans Transport Lojistik Fuarı''na bu yıl 24 ülkeden toplam 207 firma katıldı. Türkiye''den katılan 96 firmanın yanı sıra 45 katılımcıyla İtalya ve 24 katılımcıyla Almanya fuara damgasını vurdu. Letonya, Avusturya, Hollanda, İspanya, Rusya, Çek Cumhuriyeti, Afganistan, Gürcistan, Slovakya, Birleşik Arap Emirlikleri, Romanya, Bulgaristan, Lüksemburg, Belçika, Polonya, Ukrayna, Çin, Fransa, İran, Yunanistan ve İsviçreli lojistikçiler de fuarda stand açtı.